سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم برای پرورش بوقلمون

بسیاری از جوانان به فکر راه اندازی مشاغل جدید مانند پرورش بوقلمون برای ایجاد شغل و جذب سرمایه هستند. اگر فضای کافی دارید و به پرورش بوقلمون علاقه دارید ، باید کمی تحقیق کنید و دانش خود را افزایش دهید و سپس آن را انجام دهید.
اگر قصد پرورش بوقلمون را دارید ، باید با نژادهای مختلف بوقلمون و بیماری های طیور آشنا باشید و از برنامه واکسیناسیون بوقلمون ها مطلع باشید و یا با دستگاه جوجه کشی کار کرده باشید. 
نژاد بوقلمون را انتخاب کنید
نژادهای مختلف بوقلمون (بومی ، زیبایی ، نیکلاس ، ترکیبی و غیره) وجود دارد. برای کسانی که می خواهند پرورش بوقلمون را شروع کنند ، انتخاب نژاد بوقلمون اصلاح شده بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه است. این بوقلمونها 6 تا 7 ماه رشد می کنند و در این مدت حدود 35 کیلوگرم غذا می خورند و وزن آنها به حدود 2 کیلوگرم می رسد.
برای پرورش بوقلمون ، شما باید هدف خود را مشخص کنید ، یعنی بدانید که فقط می خواهید یک مرغ بوقلمون بخرید و آن را به بوقلمون گوشتی تبدیل کنید ، یا اینکه یک بوقلمون تولیدی برای تهیه تخم مرغ بوقلمون بوقلمون تولید می کنید یا می خواهید یک جوجه بوقلمون یک روزه تولید کنید.
معایب و مزایای خرید بوقلمون های مولد:
بوقلمون های مولد از بوقلمون های گوشتی گران ترند اما بدون وجود بوقلمون های نر تخم های آنها قادر به جوجه ریزی نیستند. بنابراین ، شما همچنین باید از هر 3 تا 4 بوقلمون ماده یک بوقلمون نر سالم خریداری کنید.
بهتر است بوقلمون های مولد خریداری کنید زیرا بازده جوجه کشی به شدت افزایش می یابد و تخمهای تولیدی بسیار بهتر و تازه تر از تخمهای بارور خریداری شده خواهند بود زیرا ما به طور مستقیم در کیفیت زندگی و تغذیه بوقلمون ها نقش داریم. خواهد داشت.
معایب و مزایای خرید تخم مرغ بوقلمون:
تخم مرغ ارزان تر از بوقلمون است ، اما به دلیل اینکه شما از کیفیت اسپرم تخم مرغ اطلاع ندارید ، بنابراین بازده جوجه ریزی پایین خواهد بود.
قبل از شروع پرورش بوقلمون بازار بسازید
قبل از پرورش بوقلمون ، شما باید تحقیق کنید که آیا بازار فروش بوقلمون وجود دارد یا باید یک بازار ایجاد کنید و اگر می خواهید در فروش محصولات بوقلمون مشکلی نداشته باشید ، با یک مددکار بازار مشورت کنید. برای فروش محصولات ، مشتریان را از طریق تولیدکنندگان قدیمی یا فروشندگان این محصول شناسایی کرده و اقدام کنید.
دستگاه جوجه کشی بوقلمون بخرید
برای داشتن دستگاه جوجه کشی بوقلمون به بهترین دستگاه جوجه کشی بوقلمون نیاز دارید. این دستگاه تفاوتی با دستگاه جوجه کشی مرغ ندارد و فقط به شانه های پلاستیکی تخم مرغ بوقلمون مجهز است.