تأمین مواد غذایی مناسب به گوسفندان به طور مستقیم باعث افزایش بهره وری آنها می شود و این به نفع کشاورز خواهد بود. تغذیه مناسب برای دام زنده باعث افزایش وزن ، افزایش باروری و کاهش بیماری و در نتیجه کاهش مرگ و میر می شود. برای خرید انواع نژادها جهت خرید گوسفند در تهران با ما تماس بگیرید.

همانطور که در مقاله  ذکر شده است ، گوسفندان برای تهیه کلیه مواد مغذی مورد نیاز برای رشد ، باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند که برخی از آنها با استفاده از کنسانتره خوراک دام به دست می آید.

اما براساس دامهای صنعتی ، گوسفندان نژادهای مختلف و با وضعیت فیزیولوژیکی متفاوت برای رشد آنها نیاز به مواد مغذی مختلفی دارند. در این مقاله در مورد نژادهای مختلف گوسفند که در مورد نژادهای مختلف گوسفند صحبت کرده ایم ، توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.

به عنوان مثال ، تغذیه در گوسفندان شیرده و بره باید متفاوت باشد ، گوسفندان شیرده به غذاهای پر فسفر نیاز دارند و بره های در حال رشد برای رشد بهتر و افزایش وزن نیاز به مصرف مواد مغذی بیشتری دارند.

اگر گوسفندان انرژی لازم را از طریق مراتع و دانه ها به دست نیاورند ، میزان تولد و تولید شیر را کاهش می دهند و همچنین در صورت افزایش حیوانات به دلیل ضعف ، خطر مرگ و بیماری را افزایش می دهند. میر در آنها خواهد بود.