سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورق های فولادی

ورق روغنی چیست؟

 

این ورق ها در بازار به عنوان ورق سرد شناخته می شوند و پس از تولید توسط فناوری نورد سرد ، به دلایل مختلف از جمله جلوگیری از زنگ زدگی ، روغن کاری می شوند.

 

این ورق ها 0.3 میلی متر تا 3 میلی متر ضخامت دارند و عرض آنها در محدوده 100 تا 125 سانتی متر است و توسط شرکت های داخلی مانند فولاد مبارکه ، هفت الماس ، فولاد درخشان و وست استیل تولید می شود و از کشورهایی مانند هند ، چین وارد می شود و کره سپس به دو دسته معمولی ، نیمه کشسان و فوق کشسان طبقه بندی می شوند.

 

همچنین به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالا اغلب در کارهایی مانند ساخت بدنه ماشین ، ساخت لوازم خانگی و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

 

اما شاید از خود بپرسید که ورقه های روغن چگونه تولید می شوند؟

 

روند تولید ورق روغنی

 

برای ساخت این محصولات معمولاً از ورقهای سیاه با محتوای کربن کم استفاده می شود. آنها ورقه های سیاه شسته شده با اسید و مقیاس های سیاه سطح را تمیز می کنند. سپس با طی چندین مرحله نورد سرد به یک ورق روغنی تبدیل می شود.

 

به عنوان مثال ، هنگامی که آنها می خواهند یک ورقه روغن به ضخامت دو میلی متر تولید کنند ، یک ورق سیاه به ضخامت سه میلی متر تهیه می کنند و پس از غلطک سرد ، آن را به یک ورق روغنی با خواص مختلف تبدیل می کنند. این خصوصیات بسته به درصد کربن ، منگنز ، تیتانیوم و غیره تغییر می کنند. ناگفته نماند که ورق سیاه در اصل همان فولاد نورد گرم است که در دمای بالا (بیش از 1700) نورد می شود. با توجه به استفاده از ورق های روغن در صنایع مختلف ، لازم به ذکر است که یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی نوسان قیمت ورق روغنی است.

 

ورق ck45 , ورق st52 , قیمت ورق آلیاژی , ورق رنگی

 

ورق گالوانیزه چیست؟

 

در سال 1742 ، اولین بار فرآیند پوشش آهن توسط یک شیمی دان فرانسوی پیشنهاد شد و مفهومی به نام گالوانیزه سازی ایجاد شد. به طور کلی ، اگر فولاد یا ورق فولادی با روشی از عنصر روی که در گرم در متر مربع اندازه گیری می شود ، تهیه شود ، گالوانیزه ایجاد می شود و حتی اگر این پوشش برداشته شود ، دیگر فولاد زنگ نمی زند.