سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع رنگ مناسب ساختمان

همانطور که در مقدمه ذکر شد ، برای رنگ آمیزی و رنگ آمیزی ساختمان از انواع رنگ های روغنی ، رنگ های پلاستیکی و رنگ های اکریلیک استفاده می شود که در ادامه به اختصار ذکر می شود.

 

رنگ روغن

رنگ های روغنی یکی از محبوب ترین و زیبا ترین رنگ ها برای نقاشی ساختمان است. رنگ های روغنی به دلیل ظاهر براق ، مات و نیمه مات ، قابلیت شستشو ، دوام بالا و زیبایی بی نظیر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

رنگ پلاستیکی

رنگ پلاستیک نیز یکی از رنگ های با قیمت پایین و پوشش مناسب است که در رنگ های مختلف ارائه می شود و برای رنگ آمیزی فضاهای داخلی مناسب است. رنگ پلاستیک درجه کیفیت متفاوتی دارد که اگر به دنبال خاصیت ضد آب بودن آن هستید ، از درجه رنگ پلاستیکی بالا استفاده کنید. در غیر این صورت ، وقتی دستمال را می کشید ، رنگ به دیوار می چسبد و ممکن است اثری از دستمال یا خاک روی آن باشد. همچنین ، رنگ های پلاستیکی درجه پایین هنگام تماس با آنها باعث ایجاد لکه های سفید روی مبل و پشت می شوند.

 

معرفی انواع نقاشی ساختمان و فنون آن

 

رنگ آکریلیک

رنگ اکریلیک در بین رنگهای ساختمانی برای کسانی که به فرآورده های نفتی حساس هستند مناسب است. زیرا بر پایه رزین است و بوی نامطبوعی ندارد. رنگ های اکریلیک قابل شستشو هستند و علاوه بر فضای داخلی ، برای استفاده در فضای باز نیز مناسب هستند و معمولاً برای رنگ آمیزی و بازسازی نمای آجری استفاده می شوند.

 

انواع تکنیک های نقاشی ساختمان و نحوه اجرای آن

روش های زیادی برای نقاشی ساختمان وجود دارد که می توان از آنها به عنوان نقاشی ساده و طرح دار یاد کرد. نقاشی ساده را می توان در بسیاری از خانه ها یافت ، اما نقاشی طرح دار به کمی خلاقیت نیاز دارد. در ادامه ، دو روش نقاشی به طور مفصل ذکر خواهد شد.

 

نقاشی ساختمان ساده

همانطور که گفته شد ، نقاشی ساده ساختمان یکی از محبوب ترین انواع نقاشی ساختمان است و بسیاری به دنبال این نوع نقاشی هستند. با توجه به تعداد زیاد خانه های ایرانی ، با وجود فرشهای کوچک ، نقاشی ها و فرش های مبلمان رنگارنگ و لعاب ، معمولاً از جنس استنلس استیل ، بسیاری از لوازم جانبی و ... بهتر است یک دیوار رنگی ساده داشته باشید تا سایر تزئینات دید بهتری داشته باشند.