سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش لوله کشی برق ساختمان

لوله کشی یکی از مهم ترین مباحث در بخش برق کشی ساختمان است که در دوره های آموزش برق ساختمان به صورت تخصصی به آن پرداخته می شود و برقکار حرفه ای ساختمان می بایست برای موفقیت در شغل برقکار ساختمان با آن آشنا بوده و به بهترین صورت ممکن آن را انجام دهد.

این مرحله از مراحل برق کشی ساختمان پیش از مراحل نازک کاری ساختمان انجام می گیرد. با لوله گالوانیزه برق مسیر حرکت سیم ها برق ایمن شده و سیم ها با مصالح ساختمان در ارتباط نبوده و به همین علت دچار آسیب دیدگی یا پوسیدگی نمی شوند.

برای آن که لوله برق در ساختمان به بهترین صورت ممکن انجام شود می بایست ابتدا نقشه سیم کشی ساختمان مشخص گردد. در واقع باید گفت نقشه سیم کشی در ساختمان مسیر حرکت لوله های برق ساختمان را مشخص می کند.

انواع گوناگونی از لوله ها برای لوله کشی برق در ساختمان وجود دارد که هر یک از آنها به نحوه خاصی در لوله کشی اجرا و مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده نامناسب از لوله های برق ممکن است خسارات بسیاری را به همراه آورد، زیرا پس از تکمیل ساختمان امکان تغییر لوله بسیار سخت و پرهزینه است. بنابراین برق کار حرفه ای ساختمان می بایست پیش از آنکه شروع به لوله کشی کند با انواع لوله های برق ساختمان آشنا شده و در هر مکان بهترین نوع را استفاده کند.