سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی لباسکار مناسب و استاندارد

 

خصوصیات اساسی و کلی که بر طبق ملزومات سیستم HSE تنظیم شده است عبارتتد از :

 

لباس کار باید کاملا دارای اندازه مناسب با فرم بدن باشد.

کارگرانی و کارکنانی که در مجاورت ماشین آلات مشغول به کار هستند می بایست تاحد لازم از بکارگیری لباس کار بدون هیچ گونه پارگی و بدون استفاده از هرگونه آویز و ساعت و همچنین انداختن کلید در جیب شود .

کارکنانی که محل کارشان احتمال وقوع حریق و انفجار وجود دارد از یقه ی نورگیر و زه و دسته عینک ساخته شده از سلونوئیدو از هرگونه مواد قابل اشتعال اکیدا خودداری کنند.

اگر کارکنان در انجام کارهایشان به طور مستمر بخواهند آستین لباس خود را بالا بزنند باید حتما لباس کار آستین کوتاه تهیه نمایند.

لباسکار کارکنانی که در محیط دارای پر گرد و غبار و مواد قابل اشتعال و انفجار و مسموم کننده مشغول بکار هستند نباید دارای جیب و لبه باشد زیرا احتمال اینکه گرد و غبار و مواد مسموم و مضر در چین و چروک و لبه های لباس باقی بماند زیاد است .

اگر محیط کار دارای مواد خرنده و مضر باشد، لباسکار باید عدم نفوذپذیری آب و گاز را داشته باشد و جنس پارچه متناسب با ماده ای که با آن کار می کنند باشد.

لباسکار های نسوز مخصوص محافظت در برابر آتش می بایست دارای اقلامی چون کلاه و دستکش و کفش به صورت یک تکه و سرهمی باشد.

لباسکار مناسب محیط های اسیدی و رادیو اکتیو باید به صورت یکسره و عدم نفوذپذیری همراه با کلاه مخصوص، کفش و دستکش از جنس خاص این کار باشد.

لباسکار های بارانی باید کلاه آن ها از جنس پارچه ضد آب با آستر نخی باشد تا توانایی استفاده در محیط های مناطق معتدل داشته باشد و همینطور آستری از جنس پشم جهت استفاده در مناطق سرد سیر داشته باشد.