سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کامل انواع ورق های فولادی

امروزه در بسیاری از صنایع از ورق های فولادی استفاده می شود. ورق استیل در واقع آلیاژی ساخته شده از آهن و سایر عناصر است که به روش های مختلف تهیه می شود و نام های مختلفی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورق های فولادی به ادامه مطلب بروید.

ورق فولادی چیست؟

ورق استیل در واقع نوعی ورق فلز با سطح کاملاً صاف است. این ورق های فولادی معمولاً از غلطک گرم یا گلوله ساخته می شوند. یکی از مزایای بزرگی که می توان برای ورق های فولادی ذکر کرد ، امکان سیم پیچ و نورد است که به کارخانه ها نیز ارائه می شود و نسبت آن در ورق های برشی و قطعه ای محبوبیت بیشتری دارد.

ورق های فولادی انواع مختلفی دارند که بر اساس نحوه ساخت و مواد اولیه ساخت آنها نامگذاری می شوند.

استانداردهای ورق استیل

امروزه ورق آهن مطابق با استانداردهای آلمان ، ایالات متحده و روسیه تولید و عرضه می شوند که در مورد آنها بحث خواهیم کرد. اولین استاندارد DIN آلمان است که در واقع متداول ترین استاندارد برای ورق های فولادی در ایران است. مورد دوم استاندارد ASTM آمریکایی و سرانجام استاندارد روسی است که کمتر از دو استاندارد قبلی برای تولید ورق های فولادی استفاده می شود. ورق های فولادی درصد متفاوتی از کربن دارند ، به همین دلیل خواص مختلفی دارند و نام خاصی دارند.

انواع ورق های فولادی

در اینجا انواع ورقهای فولادی را بررسی خواهیم کرد و با مشخصات آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

ورقهای فولادی گرم و سرد

نورد سرد یکی از روش هایی است که برای ساخت ورق های فولادی استفاده می شود و روند کار آن چندان دشوار نیست. در اینجا شمش آهن که قرار است به یک ورق فولادی تبدیل شود ، بین دو غلتک چرخان قرار دارد که در بالا و پایین آن قرار دارند و با اعمال فشار از آنها و حرکت مداوم دو غلتک بالا و پایین ، شروع به تغییر شکل می کند . . لازم به ذکر است قبل از شروع این فرآیند ، شمش آهن باید با اسید شسته شود تا در صورت وجود لایه اکسید شده روی سطح آن ، باید کاملاً تمیز شود. ورقهای فولادی نورد سرد معمولاً از کیفیت بالاتری نسبت به ورقهای فولادی نورد گرم برخوردار هستند. ورق فولاد سفید نتیجه این فرآیند است.

ورق های فولادی نورد گرم ، بر خلاف روش قبلی ، با استفاده از دمای حدود 1400 درجه فارنهایت تغییر شکل و شکل می گیرند. در لاتین به این نوع ورق های فولادی صفحه رول گرم یا سیم پیچ رول گرم نیز گفته می شود. ورق های استیل ساخته شده به این روش بین 1.16 تا 5.16 اینچ ضخامت دارند و اگر ضخامت آنها از 6 اینچ بیشتر باشد ، صفحات نامیده می شوند. به ورقهای سیاه و ورقهای گالوانیزه ورقهای فولادی تولید شده با این روش گفته می شود.