سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع لوله های فلزی

1- لوله مانیسمان ( بدون درز )

 

2-لوله سیاه درزدار

 

3- لوله گالوانیزه

 

لوله های سیاه بدون درز(مانیسمان)

 از لوله های بدون درز مانیسمان در سیستم های فشار بالا و دما بالا استفاده می گردد و این نوع لوله ها قابلیت دوام بیشتری در محیط های با خوردگی بالا دارند و ساختار و مقاومت یکنواختی در تمام طول لوله وجود دارد. لوله های بدون درز به روش های مختلفی همچون ریخته گری شنی، ریخته گری گریز از مرکز، مانیسمان و ... تولید می گردد. هزینه تولید لوله های مانیسمان در سایزهای بزرگ زیاد بوده و معمولا در سایزهای کوچکتر از آنها استفاده می شود.لوله های مانیسمان نام دیگر آن، لوله بدون درز می باشد که برای استفاده در فشار و دمای بالا می باشد از جمله مواردی که از لوله مانیسمان استفاده می شود برای سیستم اطفاء حریق ، موتورخانه و ... می باشد.

 

لوله های سیاه درزدار

نوع دیگری از لوله ها ، لوله های درز دار می باشند که با استفاده از لوله کردن ورق و جوشکاری درز آن تولید می شود. از لوله های درز دار برای انتقال گاز، بخار و آب در سیستم های تاسیساتی فشار متوسط و سیستم های آتش نشانی و فاضلاب استفاده می شود. لوله های درز دار هزینه تولید پایین تری داشته و نسبت به لوله های مانیسمان قیمت پایین تری دارد همچنین حد تحمل فشار و دمایی پایین تری نسبت به لوله های مانیسمان دارد.

 

نکته : برای سایزهای کوچک و متوسط لوله های مانیسمان مناسبتر و در سایزهای بزرگ لوله های درزدار به صرفه ترند.

 

لوله های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه نیز نوع دیگری از لوله ها فلزی می باشد که به دو دسته لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه تقسیم می شوند. لوله های فولادی گالوانیزه در مقایسه با نوع آهنی سبکتر و براق تر هستند. از لوله ای گالوانیزه در تجهیزات تهویه مطبوع، محیط های اسیدی و مستعد زنگ زدن، گلخانه ها،تصفیه خانه ها، حصارکشی، سیستم های تخلیه فاضلاب استفاده می شود. کلیه لوله های گالوانیزه در شاخه های 6 متری و از سایز 1/2 اینچ تا قطر 6 اینچ تولید می گردند و اتصال آنها به صورت دنده ای است. لوله های گالوانیزه معمولا در سیستم زیرزمینی کاربرد ندارد. لوله های گالوانیزه برای انتقال آب استفاده می شود و به علت پوششی که از فلز روی دارند مورد خوردگی و زنگ زدگی قرار نمیگیرند . لوله های گالوانیزه به صورت جوشی استفاده نمی شوند و هر دو سر آن به صورت دنده ای می باشد.

برای اطلاع از قیمت لوله به فولاد فیدار مراجعه نمایید.