سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرایند تولید ورق آلیاژی ( Hot Sheet Production Process )

فرآیند تولید ورق آلیاژی یکی از فرآیندهای مرسوم در تولید محصولات مختلف فولادی می باشد.
در تولید ورق آلیاژی در ابتدا تخته ها (اسلب) تا حدود 821 درجه سانتی گراد در کوره ها پیش گرم حرارت داده می شود ، سپس عملیات پوسته زدایی و نورد بر روی آنها انجام می گیرد .
در اثر نورد پایانی این محصول به ضخامت 8/0 تا 1 میلیمتر می رسد و به صورت کویل یا کلاف رول می شوند. در ضخامت های 0 تا 8/0 عملیاتی همچون بهبود خواص مکانیکی، برش سبک و سنگین و کم کردن وزن کلاف روی ورق ها انجام می گیرد.
همانطور که بیان گردید در بازار آهن آلات ورق آلیاژی را به ورق آلیاژی می شناسند چراکه حین تولید، ورق در دمای بالا ذوب شده و در حین این فرآیند ظاهرورق آلیاژی می شود.
از آنجایی که فرآیند تولید ورق آلیاژی از پیچیدگی کمتری برخوردار است و کنترول ابعاد در آن کمتر از ورق های نورد سرد می باشد ورق آلیاژی کمتر از ورق روغنی می باشد.
ورق آلیاژی( ورق آلیاژی) و بررسی کلی آن
کاربرد ورق آلیاژی ( Black Sheet Application )
ورق های گرم (ورق آلیاژی) به طور معمول در تولید محصولات عظیم مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله در صنعت های مختلف از جمله تانکرسازی و ساختمان و مخازن خاص و و صنعت خودرو سازی کاربرد زیادی دارد. تولید ورق آلیاژی به صورت رول فرم و فابریک می باشد. ورق آلیاژی طبق استاندارد به صورت صنعتی و معمولی می باشد که ضخامت این ورق ها بین 5/0 میلیمتر تا 11 میلیمتر متغییر است.
معرفی ورق های نورد سرد (ورق های روغنی)
ورق های نورد سرد به ورق های روغنی (Oily sheets) معروف می باشند و دلیل نام گذاری این نوع ورق ها شکل ظاهری روغنی آنها می باشد.
در طی فرایند نورد سرد در تولید ورق های روغنی ورق ها با ضخامت بالا در دمای نزدیک به دمای اتاق وارد نورد شده و ورق های سرد با ضخامت پایین تر تولید می شود. فرایند پیچیده تر تولید در این محصول موجب پایین تر بودن قیمت ورق آلیاژی نسبت به قیمت ورق روغنی شده است.